Manualul calităţii

Istoricul reviziilor şi al aprobărilor

Revizia Data aprobării Natura modificărilor Aprobat
0 16.08.2016 Revizia iniţială, elaborată de Marcel Dobrica - RSC Dorinel Iazu - MG
       
       

 

0. Generalităţi

0.1. Gestionarea manualului

Toate informaţiile documentate ale sistemului de management al calităţii sunt gestionate online la adresa http://iso.pge.ro. Manualul calităţii şi politica calităţii sunt informaţii documentate publice care pot fi vizualizate de orice persoană interesată la adresa web mai sus menţionată. Celelalte informaţii documentate sunt accesibile doar angajaţilor societăţii, precum şi organismelor de certificare. Linkurile din manualul calităţii nu sunt disponibile decât persoanelor care au primit aceste drepturi de la Managerul General. 

Întrucât întreaga informaţie documentată este prezentă online orice copie efectuată de orice persoană este o "copie necontrolată".

Manualul calităţii este elaborat şi gestionat de responsabilul sistem calitate şi aprobat de către Managerul General. Actualizarea manualului calităţii este asigurată de responsabilul sistem calitate. Pentru a nu mai fi necesară realizarea corespondenţei între capitolele manualului calităţii şi cerinţele din standard, manualul calităţii respectă întocmai structura SR EN ISO 9001:2015.

Modul de elaborare, verificare, aprobare şi gestionare a manualului calităţii, precum şi responsabilităţile pentru aceste activităţi sunt prezentate în procedura Controlul informaţiilor documentate cod P-7.5/2015.

 

0.2. SCOP

Manualul descrie sistemul de management al calităţii implementat în S.C. Pătraşcu & Gane Engineering Company S.R.L., prezintă informaţiile documentate stabilite pentru sistemul de management al calităţii şi descrie structura şi interacţiunea dintre procesele sistemului de management al calităţii.

 

0.3. Prezentarea societăţii.

Sediul social: str. Dreptăţii nr.79B, sector 6, cod postal 060883 - Bucureşti, România.
Telefon: 0040.21.222.9540; fax: 0040.21.222.9513; site: www.pge.ro;  e-mail: office@pge.ro.

Registrul Comerţului: J40/8882/1997
Cod Fiscal: RO 9934602
Capital social: 1000 RON

Manager General: dipl. ing. Dorinel Iazu
Manager Economic: dipl. ing. Marius Gane

S.C. Pătraşcu & Gane Engineering Company S.R.L., a fost infiinţată în 1997 având ca activitate principală la data înfiinţării: servicii de proiectare de maşini automate şi dispozitive. Din 1999 a început activitatea de import şi vânzare de accesorii pentru maşini unelte şi furnituri industriale. Această activitate s-a dezvoltat continuu, la ora actuală societatea putând oferi toate produsele necesare domeniului prelucrărilor mecanice.

Firma îşi desfăşoară principala activitate sub codul CAEN 4669 – Comert cu ridicata al altor masini si echipamente.

Printre principalii clienţi se numara: TIMKEN ROMANIA S.A., AUTOMOBILE DACIA S.A., CONTINENTAL AUTOMOTIVE PRODUCTS Romania S.A., SEGULA INTERNATIONAL SA, KOYO ROMANIA SA, HONEYWELL GARRETT SRL, RULMENTI S.A, VAE APCAROM, PREMS TP, SILCOTUB, DRAEXELMAIER.

 

1. Domeniu de aplicare

Domeniul de aplicare al sistemului de management al calităţii este informaţie documentată cod F-4.3/2015 şi este disponibilă tuturor părţilor interesate. Acesta este: 

Comercializarea de produse tehnice industriale pe bază de cataloage de prezentare.

Sistemul este implementat la sediul social al socităţii.

Cerinţe neaplicabile ale standardului: 

  • 7.1.5.2 - Trasabilitatea măsurărilor (P&GE nu deţine echipamente şi dispozitive de măsurare şi verificare)
  • 8.5.1 f) - Validarea şi re-validarea periodică a capabilităţii de a obţine rezultatele planificate ale procesleror de producţie şi furnizare de servicii, atunci când elementele de ieşire nu pot fi verificate prin monitorizare sau măsurare ulterioară (în cadrul P&GE nu se desfăşoară procese ale căror elemente de ieşire să nu poată fi verificate prin monitorizare sau măsurare ulterioară)

 

2. Referinţe normative

Următoarele documente, în întregime sau parţial, sunt referinţe normative în acest document:
SR EN ISO 9001:2015 - Sisteme de management al calităţii. Cerinţe
SR EN ISO 9000:2015 - Sisteme de management al calităţii. Principii fundamentale şi vocabular

 

3. Termeni, definiţii şi prescurtări

Pentru scopurile acestui document se aplică termenii şi definiţiie din SR EN ISO 9000:2015.

În cuprinsul prezentului manual se vor folosi următoare prescurtări:

  • P&GE - SC Pătraşcu & Gane Engineering Company SRL
  • MG - Manager General
  • RSC - Responsabil sistem calitate

 

4. Contextul organizaţiei

4.1. Înţelegerea organizaţiei şi a contextului în care activează

Pentru analiza şi monitorizarea contextului organizaţiei P&GE a definit procedura "Contextul organizaţiei"cod P-4/2015 care surprinde modul în care se face monitorizarea şi analiza contextului organizaţiei precum şi identificarea aspectelor relevante pentru sistemul de management al calităţii.

 

4.2. Înţelegerea necesităţilor şi aşteptărilor părţilor interesate

Pentru analiza, monitorizarea ţi înţelegerea necesităţilor şi aşteptărilor părţilor interesate P&GE, în cadrul procedurii Contextul organizaţieicod P-4/2015 a definit informaţia documentată Părţi interesate, aspecte relevante, riscuri şi oportunităţi, cod F-4.2/2015.

Toate părţile interesate sunt invitate să completeze formularul Reclamaţii şi propuneri îmbunătăţire activitate formular din care sunt extrase şi înregistrate în sistemul de management al calităţii atât reclamaţiile cât şi necesităţile şi aşteptările părţilor interesate.

 

4.3. Determinarea domeniului de aplicare al sistemului de management al calităţii

P&GE menţine ca informaţie documentată Domeniul de aplicare al sistemului de management al calităţii, cod F-4.3/2015. Acesta este:

Comercializarea de produse tehnice industriale pe bază de cataloage de prezentare.

Cerinţe neaplicabile ale standardului: 

  • 7.1.5.2 - Trasabilitatea măsurărilor (P&GE nu deţine echipamente şi dispozitive de măsurare şi verificare)
  • 8.5.1 f) - Validarea şi re-validarea periodică a capabilităţii de a obţine rezultatele planificate ale procesleror de producţie şi furnizare de servicii, atunci când elementele de ieşire nu pot fi verificate prin monitorizare sau măsurare ulterioară (în cadrul P&GE nu se desfăşoară procese ale căror elemente de ieşire să nu poată fi verificate prin monitorizare sau măsurare ulterioară)

 

4.4. Sistemul de management al calităţii şi procesele sale

P&GE a determinat procesele necesare pentru sistemul de management al calităţii şi aplicarea acestora în cadrul organizaţiei. P&GE îşi propune să verifice continuu modul în care sunt definite procesele şi să le ajusteze în funcţie de necesităţile sistemului său de management al calităţii. Această analiză se va face cel puţin o dată pe an în cadrul analizei de management. Pentru evidenţierea proceselor sale P&GE deţine informaţia documentată Succesiunea şi interacţiunea proceselor P&GE, cod F-4.4/2015

Pentru fiecare dintre aceste procese sunt definite proceduri specifice, obiective specifice şi modul de măsurare al acestor obiective. Anumite procese pot avea mai multe obiective care sunt monitorizate permanent conform procedurii Evaluarea performanţei societăţiicod P-9.1/2015.

Toate procesele care sunt realizate de diverşi furnizori sunt considerate procese externe şi sunt, de asemenea, ţinute sub controlul organizaţiei prin intermediul procedurii Controlul proceselor externe, cod P-4.4.3/2015. 

 

5. Leadership

5.1. Leadership şi angajament

Managementul la cel mai înalt nivel este implicat în implementarea şi menţinerea sistemului de management al calităţii. În cadrul sistemului de management al calităţii al P&GE toate informaţiile documentate sunt aprobate de către MG. Managementul P&GE promovează abordarea pe bază de proces şi în toate procesele abordate este un capitol special destinat abordării riscurilor şi oportunităţilor aferente procesului respectiv.

O atenţie deosebită este acordată înţelegerii contextului organizaţiei şi cerinţelor şi necesităţilor clienţilor. În orice moment, orice parte interesată, poate trimite o observaţie referitoare la sistemul de management al calitiăţii, care este înregistrată în sistem, prin intermediul formularului Reclamaţii & propuneri de îmbunătăţire activitate, cod F-10.2.2/2015

Managementul P&GE acordă o importanţă deosebită orientării către client, determinării nevoilor şi aşteptărilor clienţilor, care sunt apoi transformate în solicitări destinate creşterii satisfacţiei clienţilor. Periodic este măsurat gradul de satisfacere a cererilor şi necesităţilor clienţilor conform procedurii Evaluarea satisfacţiei clienţilor, cod P-/2015.

 

5.2. Politică

Politica referitoare la calitate a P&GE este disponibilă şi menţinută ca informaţie documentată. Ea este comunicată în cadrul organizaţiei precum şi tuturor părţilor interesate fiind disponibilă online la adresa Politica referitoare la calitate, cod F-5.2/2015.

 

5.3. Roluri organizaţionale, responsabilităţi şi autorităţi.

Rolurile organizaţionale ale fiecărui angajat al societăţii sunt păstrate ca informaţie documentată sub forma Organigramei P&GE, cod F-5.3/2015.

De asemenea, pentru toţi angajaţii societăţii, este păstrată o informaţie documentată care conţine: competenţele şi responsabilităţile lor în cadrul firmei, diplomele şi calificările pe care le au, funcţia deţinută în cadrul firmei, fisa postului. Această informaţie este disponibilă la adresa http://iso.pge.ro/personal

În plus sunt definite următoarele responsabilităţi şi autorităţi specifice sistemului de management al calităţii:

Responsabilitate şi autoritatea Responsabil
Responsabilitatea că sistemul de management este conform cu standardul aplicabil Managerul general
Responsabilitatea că procesele definite de către societate au ieşirile conforme cu procedurile care le definesc Responsabilii de procese definiţi în proceduri
Raportarea performanţelor sistemului de management al calităţii şi identificarea oportunităţilor pentru îmbunătăţirea acestuia  Responsabilul sistem calitate
Implementarea orientării către satisfacerea cerinţelor clientului (atât cerinţe formulate cât şi neformulate) în întreaga societate Managerul general
Asigurarea integrităţii sistemului de management atunci când sunt implementate şi planificate modificări ale acestuia Managerul general

 

6. Planificare

6.1. Acţiuni de tratare a riscurilor şi oportunităţilor

P&GE menţine informaţia documentată Părţi interesate, aspecte relevante, riscuri şi oportunităţi, cod F-4.2/2015, informaţie documentată în care sunt înregistrate riscurile şi oportunităţile, precum şi modul de tratare prevăzut pentru acestea. Orice alte riscuri şi oportunităţi identificate vor fi adăugate la cele deja existente în respectivul formular şi va fi analizat şi implementat modul de tratare al lor.

 

6.2. Obiectivele referitoare la calitate şi planificarea realizării lor

P&GE menţine informaţia documentată Obiectivele calităţii, cod F-6.2/2015, informaţie documentată în care sunt înregistrate, măsurate şi monitorizate obiectivele generale ale calităţii, informaţie comunicată întregului personal al societăţii.

De asemenea fiecare procedură aferentă unui proces al sistemului de management al calităţii conţine obiective specifice respecivului proces. Monitorizarea performanţei fiecărui proces în parte şi a societăţii în ansamblul său se face conform procedurii Evaluarea performanţei societăţii, cod P-9.1/2015.

 

6.3. Planificarea schimbării

Orice modificări ale sistemului de management al calităţii în cadrul P&GE se fac în baza unui raport de neconformitate, risc şi oportunitate. Acest raport de neconformitate va impune o acţiune de îmbunătăţire care va duce la modificări în sistemul de management al calităţii P&GE. Atunci când managementul de la cel mai înalt nivel consideră necesar, orice fel de modificări în cadrul proceselor, ieşirilor proceselor, precum şi orice fel de modificări ale documentaţiei se fac în mod planificat, conform procedurii Managementul schimbărilor, cod P-6.3/2016.

 

7. Suport

7.1 Resurse

P&GE are în permanenţă în vedere asigurarea resurselor necesare pentru stabilirea, implementarea, menţinerea şi îmbunătăţirea continuă a sistemului de management al calităţii şi pentru creşterea satisfacţiei clienţilor.

Resursele necesare şi alocarea acestora sunt stabilite în timpul analizelor de management ale societăţii. 

Managementul la cel mai înalt nivel al P&GE monitorizează periodic personal existent şi analizează modul în care se pot îndeplini de către acesta procesele identificate ale firmei, respectiv identifică necesităţile de perfecţionare profesională, de angajare de personal sau de consultanţi externi. Pentru fiecare angajat al societăţii se păstrează informaţii documentate privind competenţele şi abilităţile necesare. Toate aceste informaţii sunt disponibile în cadrul sistemului de management.

P&GE determină, pune la dispoziţie şi menţine infrastructura necesară pentru asigurarea conformităţii produselor cu necesităţile clienţilor. Infrastructura include:

  • Clădirea în care firma îşi desfăşoară activitatea şi unde are sediul.
  • Sistemele informatice şi de comunicaţii necesare pentru desfăşurarea activităţii
  • Sisteme de transport pentru angajaţi şi produsele comercializate de societate.

P&GE are încheiat un contract de întreţinere pentru echipamentele de calcul necesare îndeplinirii obiectivelor sale. Sistemele de transport sunt întreţinute de personalul societăţii care le are în utilizare.

P&GE asigură un mediu adecvat pentru desfăşurarea activităţilor sale. Managementul la cel mai înalt nivel este permanent implicat în asigurarea şi menţinerea unui mediu de lucru adecvat, asigurând infrastructura necesară şi procedurile şi instrucţiunile de lucru relevante pentru realizarea activităţilor. Factorul uman este considerat cel mai important factor pentru îmbunătăţirea continuă a sistemului de management al calităţii şi pentru creşterea satisfacţiei clienţilor.

P&GE comercializează produse tehnice industriale pe bază de cataloage de prezentare şi activitatea de control desfăşurată în cadrul societăţii presupune verificarea codurilor produselor şi a numărului de bucăţi comandate, activităţi care nu implică existenţa unor echipamente specifie de măsurare şi monitorizare, orice alte activităţi de măsurare şi monitorizare desfăşurându-se la furnizorii respetivelor produse. În cazul produselor care necesită calibrare, certificatele de calibrare se emit de către furnizori externi.

P&GE acordă o importanţă deosebită cunoştinţelor organizaţionale asigurând accesul angajaţilor la cunoştinţele necesare pentru operarea proceselor sale. Aceste cunoştinţe sub forma de proceduri şi instrucţiuni de lucru sunt oferite şi prin sistemul de management al calităţii, la adresa http://iso.pge.ro/cunostinte-organizationale, adresă la care angajaţii societăţii pot solicita realizarea şi a altor articole şi prezentări în vederea creşterii nivelului lor de pregătire.

 

7.2 Competenţă

Competenţele necesare ale angajaţilor precum şi dovezile privind aceste competenţe sunt menţinute ca informaţie documentată la adresa http://iso.pge.ro/personal. Fiecare angajat P&GE are o înregistrare a angajatului, în care sunt înscrise: funcţia, competenţele necesare, fişa postului. Pentru fiecare angajat sunt salvate în sistem copii ale actelor de studii şi ale diplomelor obţinute la diverse forme de pregătire şi perfecţionare. Personalul implicat în realizarea de activităţi care pot influenţa calitatea produselor şi serviciilor oferite de P&GE este competent pe baza studiilor, aptitudinilor şi experienţei dobândite în desfăşurarea activităţii. Procedura Competenţă, instruire şi conştientizare, cod P-7.2/2015 defineşte în detaliu aceste activităţi.

 

7.3 Conştientizare

În cadrul sistemului de management al calităţii al P&GE politica sa referitoare la calitate, precum şi manualul calităţii sunt informaţii documentate disponibile oricăror persoane interesate. Orice client al societăţii accesând  adresa web http://iso.pge.ro poate analiza aceste informaţii.

De asemenea toate informaţiile sistemului de management al calităţii, inclusiv obiectivele calităţii, sunt disponibile oricând tuturor angajaţilor societăţii, iar analiza de management este un proces complex la care participă toţi angajaţii societăţii.

Pentru fiecare angajat al societăţii, în pagina sa din cadrul sistemului de management al calităţii, sunt trecute aspecte importante şi specifice fiecăruia pentru contribuţia lui la eficacitatea sistemului de management al calităţii precum şi implicaţiile pe care le poate avea neconformarea la solicitările sistemului de management al calităţii.

 

7.4. Comunicare

P&GE a determinat comunicările interne şi externe relevante pentru sistemul de management al calităţii, după cum urmează:

  1. Manualul calităţii şi politica referitoare la calitate sunt informaţii publice disponibile oricăror părţi interesate.
  2. Orice parte interesată (internă sau externă) poate face reclamaţii şi propuneri de îmbunătăţire activitate, poate semnala o neconformitate sau îşi poate exprima necesităţile şi aşteptările prin intermediul unui formular online disponibil la adresa iso.pge.ro
  3. Orice angajat poate deschide, oricând, un raport de neconformitate, risc şi oportunitate prin care să sugereze noi posibilităţi de îmbunătăţire a activităţii societăţii. 
  4. Toţi angajaţii societăţii deţin telefoane mobile şi adrese de e-mail pentru comunicare internă şi externă.
  5. Periodic au loc întălniri între managementul societăţii şi fiecare dintre angajaţi în parte în care se discută posibilităţile de îmbunătăţire a activităţii societăţii.

 

7.5. Informaţii documentate

Modul în care sunt create, actualizate şi controlate informaţiile documentate solicitate de standardul SR EN ISO 9001:2015 este prezentat în procedura Controlul informaţiilor documentate cod P-7.5/2015. 

Toate informaţiile documentate aferente sistemului de management al calităţii P&GE sunt manageriate cu ajutorul sistemului de management creat la adresa http://iso.pge.ro de către RSC şi există doar sub formă electronică. Orice copie, după orice informaţie documentată, este considerată "copie necontrolată" şi nu este păstrată sub control. Toate informaţiile sistemului de management al calităţii sunt disponibile online la adresa http://iso.pge.ro şi sunt protejate prin sistemul utilizator/parola. Periodic aceste informaţii sunt salvate în copii de siguranţă atât pe serverul societăţii cât şi pe serverul furnizorului de servicii informatice.

Informaţiile documentate de origine externă, determinate de organizaţie ca fiind necesare pentru planificarea şi operarea sistemului de management al calităţii sunt identificate şi controlate, P&GE păstrând informaţia documentată Documente de provenienţă externă, cod F-7.5/2015 în care se menţionează unde pot fi regăsite aceste informaţii. De asemenea, personalul angajat, poate propune prin intermediul formularului orice nou document spre achiziţionare. În cazul în care un anumit document de provenienţă externă poate fi fotocopiat, el va fi fotocopiat şi va fi introdus în informaţia documentată şi ca link către documentul fotocopiat.

 

8. Operare

8.1. Planificare şi control operaţional

P&GE a planificat, implementat şi controlează periodic procesele necesare pentru livrarea produselor şi serviciilor.

Aceste procese sunt definite în proceduri operaţionale specifice fiecărei operaţii desfăşurate de către societate:

Toate produsele şi serviciile comercializate de P&GE sunt definite în cataloage de prezentare - atât sub formă fizică, cât şi sub formă de fişiere pdf disponibile pentru download pe site-ul firmei www.pge.ro.

 

8.2. Cerinţele pentru produse şi servicii

8.2.1 Comunicarea cu clientul

P&GE a implementat o comunicare efectivă cu clientul care include: 

  1. furnizarea de informaţii referitoare la produse şi servicii - aceste informaţii sunt prezentate încă din faza de ofertare sub formă de pagini de cataloage care descriu produsele oferite. Respectivele informaţii sunt furnizate şi online pe site-ul firmei www.pge.ro precum şi pe celelalte site-uri specifice ale firmei;
  2. tratarea cererilor de ofertă, a contractelor sau comenzilor, inclusiv a modificărilor acestora - P&GE dispune de un sistem de management al cererilor de ofertă şi comenzilor inclusiv a modificării acestora. Toate aceste date se încarcă în sistemul de management al P≥
  3. obţinerea feedback-ului de la client referitor la produse şi servicii, inclusiv reclamaţiile clientului;
  4. tratarea sau controlul proprietăţii clientului;
  5. stabilirea cerinţelor specifice pentru acţiunile de urgenţă, atunci cânt este relevant

Orice nou contact cu un client duce la deschiderea în cadrul sistemului de management intern al P&GE a unui nou proiect în care sunt incluse toate aspectele relevante ale proiectului respectiv.

 

8.2.2. Determinarea cerinţelor pentru produse şi servicii

Toate activităţile legate de definirea în detaliu a cerinţelor pentru produse şi servicii sunt prezentate în procedurile Ofertare - PO-01 şi Procesare comanda client - PO-02.

Toate cerinţele pentru produse şi servicii sunt definite în dosarul proiectului deschis pentru respectiva cerere de ofertă. P&GE se asigură permanent că toate datele tehnice din cataloagele de prezentare ale produselor sunt bine inţelese şi acceptate de către client.

 

8.2.3. Analizarea cerinţelor pentru produse şi servicii

P&GE comercializează produse tehnice industriale pe bază de cataloage de prezentare emise de către furnizorii respectivelor produse şi se asigură în permanenţă că toate datele tehnice şi comerciale sunt bine înţelese şi acceptate de către client chiar din faza de ofertare şi procesare comandă client, toate aceste date fiind salvate în dosarul proiectului. P&GE depune eforturi deosebite pentru actualizarea în permanenţă a cataloagelor de prezentare şi a informaţiilor referitoare la produsele şi serviciile comercializate de societate. 

 

8.3 Proiectare şi dezvoltare a produselor şi serviciilor

Deşi domeniul principal de activitate al P&GE nu cuprinde activităţi e proiectare şi dezvoltare de produse şi servicii, pentru cazurile speciale în care este necesară această activitate, P&GE a implementat procedura Proiectare şi dezvoltare de produse şi servicii, cod P-8.3/2015, care defineşte în detaliu modul în care este condusă activitatea de planificare a proiectării, activitatea de înregistrare a cerinţelor (elementelor de intrare ale proiectării şi dezvoltării), controalele proiectării şi dezvoltăţii şi activitatea de efectuarea a proiectării şi dezvoltării sub aceste controale, elemente de ieşire ale proiectării şi dezvoltării precum şi modul în care se efectuează sub control, modificările proiectării şi dezvoltării.

 

8.4 Controlul proceselor, produselor şi serviciilor furnizate din exterior

8.4.1. Generalităţi

P&GE se asigură în mod constant că toate procesele, produsele şi serviciile furnizate din exterior sunt conforme cu cerinţele. Furnizorii externi de produse şi servicii sunt monitorizaţi continuu conform procedurii Evaluarea furnizorilor, cod P-8.4. P&GE păstrează ca informaţie documentată Lista furnizorilor acceptaţi, cod F-8.4. Această listă este revizuită periodic de MG.  P&GE caută permanent să-şi lărgească lista furnizorilor externi acceptaţi.

Activitatea de aprovizionare cu produse şi servicii este definită în detaliu în cadrul procedurilor operaţionale Procesare comanda client - PO-02Comandă transport - PO-03 şi Recepţie mărfuri - PO-04

 

8.5 Producţia şi furnizare de servicii

Produsele comercializate pe bază de cataloage de prezentare sunt verificate conform procedurii Recepţie mărfuri - PO-04În situaţii speciale când sunt necesare controale suplimentare conform solicitării clientului, aceste controale sunt efectuate de către furnizori externi şi sunt remise clienţilor documentele care atestă efectuarea respectivelor controale sau declaraţile de conformitate emise de către furnizor.

Produsele şi serviciile comercializate de către P&GE sunt aprovizionate la comanda specială a clientului, asigurându-se astfel identificarea şi trasabilitatea acestor produse. În situaţii speciale MG poate decide aprovizionarea "pe stoc" a anumitor produse pentru a beneficia de anumite oportunităţi comerciale. Livrarea acestor produse se va face până la consumarea respectivului stoc.

Atunci cand este cazul proprietatea clientului sau a furnizorilor externi se depozitează în locuri speciale şi se menţionează această situaţie în cadrul dosarului proiectului respectiv.

 

8.6 Eliberarea produselor şi serviciilor

P&GE, a implementat procedura Livrare mărfuri, cod: PO-05 procedură în baza căreia sunt eliberate produsele şi serviciile către clienţii societăţii. Produsele se eliberează pe bază de factură şi/sau aviz de livrare şi sunt însoţite de declaraţia de MG privind conformitatea acestor produse. Declaraţia MG privind conformitatea şi facturile emise de P&GE sunt semnate de persoana care a autorizat eliberarea produselor din magazia P&GE.

 

8.7 Controlul elementelor de ieşire neconforme

P&GE, în mod uzual, recepţionează la sediul său toate produsele pe care le comercializează efectuând controlul fizic al fiecărui reper în parte şi introducându-le în propria magazie. În cazul recepţionării unor produse neconforme sau în cazul lipsei unor produse din livrările efectuate de furnizor se contactează imediat furnizorul pentru luarea tuturor măsurilor necesare.

În situaţii speciale, pentru produse şi repere de dimensiuni deosebite (benzi transportoare, apărători, etc.) aceste produse se pot livra direct la client urmând ca un reprezentant P&GE să se deplaseze la sediul clientului pentru luarea în primire a produselor de la furnizori şi pentru eventuala constatare a neconformităţilor şi luarea măsurilor necesare.

Toate produsele neconforme primite de la furnizori sunt izolate corespunzător şi este anunţat imediat furnizorul.

Modul în care se efectuează în cadrul P&GE managementul neconformităţilor, al riscurilor şi oportunităţilor precum şi acţiunile corective şi preventive este definit în procedura Managementul neconformităţilor, riscurilor si oportunitatilor şi acţiuni corective/preventive, cod P-8.7/2015.

Rapoartele de neconformitate, riscuri şi oportunităţi, cu acţiunile corective şi preventive identificate pot fi create de oricare angajat al P&GE în momentul în care identifică o neconformitate, un risc sau o oportunitate.

 

9. Evaluarea performanţei

9.1. Monitorizare, măsurare, analizare şi evaluare.

P&GE a implementat procedura Evaluarea performantei societatii, cod P-9.1/2015, procedură în cadrul căreia a documentat modul în care se stabilesc şi se monitorizează indicatorii care definesc performanţa soietăţii.

 

9.1.2 Satisfacţia clientului

P&GE monitorizează percepţia clienţilor cu privire la modul în care societatea a îndeplinit solicitările şi aşteptările clienţilor săi, conform procedurii Evaluarea satisfacţiei clienţilor, cod P-9.1.2/2015. În mod special la adresa iso.pge.ro P&GE a implementat un formular de înregistrare a reclamaţiilor, propunerilor, nevoilor şi aşteptărilor oricăror părţi interesate.

 

9.2. Auditul intern.

P&GE a implementat procedura Audit intern cod P-9.2/2015, procedură în baza căreia efectuează în mod planificat şi sistematic audituri interne pentru a verifica faptul că sistemul său de management este conform cu cerinţele proprii ale organizaţiei precum şi cu cerinţele standardului.

 

9.3. Analiza efectuată de management.

Managementul la cel mai înalt nivel al P&GE analizează la intervale planificate sistemul de management al calităţii din organizaţie, pentru a se asigura că este în continuare corespunzător, adecvat, eficace şi aliniat cu direcţia strategică a organizaţiei. Această analiză se efectuează conform procedurii Analiza de management, cod P-9.3/2015

 

10. Îmbunătăţire

10.1. Generalităţi

P&GE este interesată în determinarea tuturor oportunităţilor pentru îmbunătăţire şi să implementeze aceste acţiuni. Orice angajat al societăţii poate deschide un raport privind o neconformitate sau un risc/oportunitate şi să propună măsuri necesare pentru creşterea gradului de îndeplinire a cerinţelor clientului. Orice persoană interesată poate trimite o reclamaţie sau o propunere pentru îmbunătăţirea activităţii societăţii. Site-ul pentru managementul sistemului ISO prevede în mod special posibilitatea tuturor părţilor interesate de a face propuneri şi de a trimite reclamaţii într-un mod foarte facil la adresa http://iso.pge.ro/reclamatii-propuneri-de-imbunatatire-activitate. Toate rapoartele de neconformitate implică deschierea de acţiuni corective şi preventive care sunt sistematizate într-un program de acţiuni corective şi preventive a cărui implementare este urmărită constant de MG.

 

10.2 Neconformitate şi acţiune corectivă.

Toate neconformităţile dar şi riscurile şi oportunităţile sunt manageriate conform procedurii Managementul neconformităţilor, riscurilor si oportunitatilor şi acţiuni corective/preventive, cod P-8.7/2015. Toate rapoartele de neconformitate conţin acţiunile corective şi preventive necesare şi sunt sintetizate într-un program de acţiuni corective şi preventive a căror implementare este urmărită periodic de MG.

 

10.3. Îmbunătăţire continuă

În cadrul P&GE este acordată o mare importanţă îmbunătăţirii continue a sistemului de management al calităţii. Acesta este şi motivul pentru care orice risc şi oportunitate identificată se consemnează într-un Raport de neconformitate, risc/oportunitate, raport care prin modul lui de definire are şi rubrici speciale pentru acţiunile corective/preventive ce trebuiesc îndeplinite. Toate aceste rapoarte se constituie într-un plan de acţiuni corective şi preventive a cărui implementare este urmărită constant de către MG. În cadrul procesului de analiză de management P&GE caută continuu noi soluţii pentru îmbunătăţirea sistemului său de management al calităţii.